EXTERN

Efectele dezastruoase ale Brexit şi pandemiei în UK - rafturile magazinelor sunt din nou goale după plecarea şoferilor europeni de TIR

post-img

Efectele dezastruoase ale Brexit şi pandemiei de coronavirus se combină în Marea Britanie, unde rafturile sunt din ce în ce mai goale în magazine, iar retailerii se plâng că nu se mai pot aproviziona corespunzător pentru a face faţă cererii, relatează Euronews.

Numărul insuficient de şoferi de TIR reprezinta principala cauză a acestei probleme. Se estimează că Regatul ar mai avea nevoie de încă 100.000 de şoferi de TIR pentru a-şi acoperi nevoile. Din cauza Brexit, însă, şoferii din Europa nu mai pot veni să lucreze în UK la fel de uşor ca înainte, iar o mare parte dintre cei care deja lucrau în ţară au plecat după Brexit şi din cauza pandemiei de Covid.

Astfel, marii retaileri din UK avertizează că nu îşi vor putea menţine magazinele aprovizionate în mod corespunzător. 

„Numărul de livrări din timpul unei săptămâni a scăzut de la cinci, şase saau şapte, la patru sau cinci. Cred că vom vedea şi alte tipuri de astfel de probleme în săptămânile şi lunile viitoare pentru că avem un deficit atât de mare de şoferi şi ne va lua mult timp să remediem situaţia”, spune Bryan Roberts, analist de retail.

Soluţia guvernului a fost să mărească programul de lucru al şoferilor şi să elimine din restricţiile menite să-i ţină pe şoferi odihniţi şi apţi de muncă. Astfel, şoferii ar urma să fie mai obosiţi şi drumurile britanice mai nesigure. 

„Trebuie să-i încurajăm pe şoferii care sunt calificaţi dar care nu sunt angajaţi să se întoarcă la profesie. Şi aş vrea să se întoarcă şi şoferii europeni”, spune Rod McKenzie, de la asociaţia şoferilor de TIR din UK, care a scris şi o scrisoare deschisă guvernului pe această temă.

Exportatorii britanici au fost loviţi puternic de noile reguli şi reglementări de la graniţă după intrarea în vigoare oficială a Brexitului de la 1 ianuarie 2021, unii ajungând chiar la concluzia că există costuri mult prea mari pentru comerţul UE-UK.