Europa Azi

Eurostat: România, în top 10 cei mai importanţi producători de biciclete din UE

post-img

În 2019, UE a produs peste 11,4 milioane de biciclete. Aceasta reprezintă o creştere cu 5% faţă de anul precedent şi cu 10% mai mare decât numărul produs în 2014. Producţia totală de biciclete a atins 13,7 milioane în 2015, cu 17% mai mare decât numărul produs în 2019, arată datele publicate joi, 13 august, de Eurostat.

Printre statele membre ale UE, Portugalia a fost cel mai mare producător de biciclete în 2019, fabricând 2,7 milioane de biciclete, urmat de Italia (2,1 milioane), Germania (1,5 milioane), Polonia (0,9 milioane) şi Olanda (0,7 milioane). Aceste cinci ţări au reprezentat împreună 70% din producţia totală de biciclete din UE în 2019, scrie caleaeuropeana.ro.

De asemenea, şi România se plasează în top 10 producători de biciclete din UE, după Franţa (0,55 milioane de biciclete) şi la egalitate cu Bulgaria (ambele cu 0,52 milioane de biciclete).

UE a exportat aproape 1 milion de biciclete şi a importat alte 5 milioane în 2019

În 2019, statele membre ale UE au exportat aproape un milion de biciclete şi alte cicluri, în valoare totală de 368 milioane EUR, către ţări din afara UE. Aceasta reprezintă o creştere a numărului exporturilor de 24% faţă de 2012, potrivit datelor Eurostat privind producţia de biciclete. 

În aceeaşi perioadă, statele membre ale UE au importat peste 5 milioane de biciclete, în valoare de 942 milioane EUR, din ţări din afara UE. Faţă de 2012, aceasta reprezintă o scădere de 12%.

În plus, statele membre ale UE au exportat 191.900 de biciclete electrice în valoare de 272 milioane EUR în 2019 (datele includ biciclete cu asistenţă la pedală şi un motor electric auxiliar cu o putere nominală mai mică de 250 W). Între timp, au importat 703.900 de biciclete electrice, în valoare de 594 milioane EUR, din ţări din afara UE.

 

Faţă de 2012, numărul bicicletelor electrice exportate a fost de aproape 12 ori mai mare în 2019, în timp ce importurile de biciclete electrice s-au dublat.

Principalele destinaţii pentru exporturi extra-UE: Marea Britanie şi Elveţia

În 2019, Regatul Unit a fost principala destinaţie a bicicletelor din UE (36% din totalul exporturilor extra-UE de biciclete), urmat de Elveţia (18%), în faţa Turciei (6%), Uzbekistanului şi Norvegiei (ambele 4%). Între timp, Elveţia şi Regatul Unit au fost principalele destinaţii pentru exporturile UE de biciclete electrice (33% şi 29% din totalul exporturilor extra-UE de biciclete electrice), urmate de Norvegia (15%) şi Statele Unite (13%).

Un sfert din biciclete importate din Cambodgia, o jumătate din bicicletele electrice, din Taiwan

În 2019, importurile de biciclete din ţări din afara UE provin în principal din Cambodgia (24% din totalul importurilor de biciclete extra-UE), Taiwan (15%) şi China (14%), urmate de Filipine (9%), Bangladesh şi Sri Lanka (ambele 7%). În timp ce importurile de biciclete electrice în UE provin în principal din Taiwan (52% din totalul importurilor de biciclete electrice extra-UE), urmate de Vietnam (21%), China (13%) şi Elveţia (6%).