Electorala 2020

TVR MOLDOVA a semnat Codul de conduită privind desfăşurarea şi reflectarea campaniei electorale pentru alegerile prezidenţiale

post-img

Trei instituţii de presă, printre care şi TVR MOLDOVA, au semnat astăzi Codul de conduită privind desfăşurarea şi reflectarea campaniei electorale pentru alegerile prezidenţiale din 1 noiembrie 2020.

De asemenea, Codul de conduită a fost semnat şi de trei candidaţi la funcţia de Preşedinte al Republicii Moldova:

•          Dorin Chirtoacă, candidat desemnat de Blocul electoral UNIREA;

•          Violeta Ivanov, Partidul Politic „Şor”;

•          Igor Dodon, candidat independent.

Printre instituţiile de presă care au semnat Codul se numără Primul în Moldova şi  NTV Moldova;

Documentul reprezintă o convenţie încheiată între concurenţii electorali şi reprezentanţii mass-media, care reglementează normele de comportament ale acestora în desfăşurarea şi reflectarea campaniei electorale.

Obiectivele principale ale Codului de conduită constau în desfăşurarea unei campanii electorale corecte, în condiţii de concurenţă egală, informarea obiectivă a alegătorilor asupra proceselor electorale, inclusiv în condiţiile pandemiei provocată de virusul COVID-19, libera participare politică în campania electorală, respectarea demnităţii participanţilor în campania electorală, neutilizarea resurselor administrative şi crearea unui climat de încredere şi respect reciproc între semnatari în campania electorală.

Comisia Electorală Centrală îndeamnă şi ceilalţi concurenţi electorali şi instituţii mass-media să semneze şi să respecte Codul de conduită privind desfăşurarea şi reflectarea campaniei electorale pentru alegerile prezidenţiale din 1 noiembrie 2020.