ECONOMIC

Valeria Biagiotti: Acordul de Asociere şi de Liber Schimb a contribuit la creşterea volumui de import al produselor moldoveneşti

post-img

Italia se poziţionează pe locul doi în topul celor mai importanţi importatori ai produselor moldoveneşti, iar creşterea volumului de import din ultimii ani se datorează, în particular, semnării Acordului de Liber Schimb dintre Uniunea Europeană şi Republica Moldova, ale cărui efecte pozitive s-au resimţit mult. Declaraţia aparţine Ambasadoarei Republicii Italiene în Republica Moldova, Valeria Biagiotti, făcută într-un video-interviu acordat Agenţiei de Presă IPN.

Potrivit Ambasadoarei, un rol important în exportul produselor moldoveneşti spre Italia îl au companiile italiene care şi-au dislocat în Moldova o parte a procesului lor de producere, după care mărfurile sunt exportate în Italia.

Valeria Biagiotti susţine că prezenţa oamenilor de afaceri italieni în Republica Moldova îşi are originea încă din primii ani de existenţă a Republicii Moldova. Experienţele pozitive de activitate a investitorilor italieni în Moldova sunt numeroase, inclusiv în sectorul textil, producerea încălţămintei, sectorul serviciilor IT, producerea de componente auto, dar şi de cablaje etc. Potrivit diplomatei, apropierea lingvistică a făcut astfel încât cetăţenii italieni care au decis să investească în Republica Moldova să fie tot mai interesaţi, a dus la creşterea interesului faţă de Republica Moldova şi a făcut astfel încât antreprenorii italieni să se simtă în Moldova mai „acasă” în comparaţie cu alte locuri din lume.

„Desigur, n-au lipsit şi problemele sau experienţele negative, din păcate. Din acest motiv, mulţi antreprenori italieni au o rugăminte de a continua să se muncească pentru îmbunătăţirea mediului de afaceri, iar aspectele esenţiale sunt: lupta împotriva corupţiei şi reforma în domeniul justiţiei”, a spus Valeria Biagiotti.

Ambasadoarea Italiei în Republica Moldova, menţionează că, potrivit datelor pe care le deţine, la data de 31 decembrie 2017, în Italia erau înregistraţi circa cinci mii de antreprenori moldoveni. Este vorba, mai cu seamă, de întreprinderi individuale, considerate „un prim pas pentru dezvoltare ulterioară”, dar şi unele afaceri şi „investiţii de o anumită valoare şi importanţă”.