ECONOMIC

Valer Hancaş: „Kaufland va aduce în Republica Moldova experienţa cumpărăturilor fresh”

post-img

Kaufland Moldova va urmări tendinţele locale de consum şi va oferi clienţilor săi o experienţă de cumpărături fresh, acesta fiind abordarea în toate cele şapte pieţe unde este prezentă. Declaraţia a fost făcută de către Valer Hancaş, Directorul de Comunicare & Corporate Affairs al companiei, în cadrul conferinţei dedicate industriei de retail şi FMCG din Republica Moldova.

„Ce considerăm noi că ne diferenţiază? În primul rând experienţa de cumpărare oferită. Interiorul unui magazin nu ar reprezenta nimic dacă experienţa de cumpărare nu ar fi una pozitivă. Vorbim tot mai mult de strategii 360°, de transformările majore aduse de digitalizare ş.a. Da, sunt tendinţe extrem de importante, dar aceasta nu înseamnă că în viitor totul se va întâmpla exclusiv pe o platformă. 

Consider că implementarea unei strategii 360° trebuie să înceapă din magazin, iar digitalizarea să se traducă prin servicii suplimentare in store cu scopul de a uşura misiunea clientului şi de a îmbunătăţi experienţa de cumpărături”, a menţionat Valer Hancaş, citat de modernbuyer.ro. 

Potrivit sursei, clienţii vor avea parte de o experienţă de cumpărături fresh, iar aceasta se traduce prin multe alte elemente: design de ultimă generaţie în magazine, un proces constant de modernizare, un layout inteligent care uşurează navigarea în magazin, un sistem nou de ghidaj ce semnalizează mai bine categoriile de produse şi servicii şi care ajută consumatorul să economisească timp la cumpărături, o casă de marcat fără dulciuri pentru părinţii însoţiţi la cumpărături de copii. Nu în ultimul rând, un număr de locuri de parcare direct proporţional cu dimensiunea magazinelor, rasteluri pentru biciclete, locuri speciale pentru persoanele cu nevoi speciale. 

Referindu-se la diferenţierea prin sortiment, reprezentantul Kaufland a oferit o serie de exemple de proiecte implementate în România, accentuând că abordarea Kaufland Moldova va urmări tendinţele locale de consum.

„Strategia de achiziţii la nivelul întregului grup este să creăm un sortiment modern, adaptat ultimelor tendinţe şi să oferim prioritate producătorilor locali. De pildă, în cei 12 ani de prezenţă pe piaţa românească, am adus în permanenţă noutăţi şi completări în sortimentaţie, cum ar fi raftul de produse To go, brandurile proprii K-take it veggie şi K-Bio, mai multe articole dedicate clienţilor care se orientează către o alimentaţie sănătoasă şi multe altele. Dacă privim la nivel internaţional, în cadrul trendurilor de consum, se vorbeşte despre un nou concept: locavorism. Acesta încurajează consumul de alimente naţionale, mai mult regionale, din mai multe motive: lanţul de aprovizionare este foarte scurt iar comercializând produse locale susţinem economia locală. Am dezvoltat produse cu gust autentic, reţete care au trecut testul timpului, în segmentul lactatelor, al mezelurilor, al dulciurilor, al băuturilor ş.a”, a subliniat Valer Hancaş. 

În acelaşi context, Directorul de Comunicare & Corporate Affairs Kaufland România, Valer Hancaş, a menţionat că pentru companie este prioritar să colaboreze cu producătorii locali. Astfel, un număr de 13 producători din industria de legume-fructe vor beneficia de certificarea Global GAP, cel mai important standard de bune practici agricole din lume. Din cei 13 beneficiari, 12 sunt producători individuali şi unul este o Cooperativă Agricolă. 

„Suntem recunoscuţi pentru prospeţime, raioanele de fructe şi legume sau de carne fiind elemente de diferenţiere şi trafic în magazine. Nu în ultimul rând, 40% din sortimentul actual de food de pe rafturile magazinelor din România înseamnă produse fresh sau ultra fresh”, a declarat Directorul de Comunicare & Corporate Affairs al Kaufland România.

În fine, folosirea tehnologiilor eco şi încurajarea clienţilor de a îmbrăţişa stilul sustenabil de viaţă este o altă direcţie de diferenţiere punctată în cadrul conferinţei.

Compania s-a implicat activ în susţinerea pilonilor esenţiali ai dezvoltării comunităţii, investind într-o multitudine de proiecte sociale, o parte dintre ele fiind prezentate în cadrul conferinţei:  donarea unui microbuz pentru transportarea elevilor, două maşini electrice. De asemenea, Kaufland a lansat programul nostru „Bucurie în Mişcare” şi anul trecut a sădit 5.000 de puieţi în cinci sectoare din Capitală.