ECONOMIC

Unii experţi economici critică vânzarea Companiei „Air Moldova”

Peste 10 rute noi, zboruri către SUA, Canada sau China şi creşterea frecvenţei zborurilor. Sunt doar câteva dintre planurile noilor propprietari ai Companiei „Air Moldova”. Deşi promisiunile sunt optimiste, unii experţi economici consideră dubioasă vânzarea singurei companii aeriene de stat. Între timp, Agenţia Proprietăţi Publice urmează să prezinte Comisiei Parlamentare economie, buget şi finanţe un raport în acest sens.

„Air Moldova” a fost cumpărată de către compania Civil Aviation Group S.R.L., fondată, în luna august, de două persoane fizice şi compania „Blue Air” cu o cotă maximă de 49%. Potrivit experţilor, acest lucru ar ridica mai multe semne de întrebare.

Potrivit Agenţiei Proprietăţii Publice valoarea tranzacţiei depăşeşte suma de 1,2 miliarde de lei, care include şi datoriile companiei Air Moldova.

Gheorghe Costandache consideră că este dubioasă şi falimentarea companiei de stat.

Şi fostul secretar de Stat al Ministerului Transporturilor, Oleg Tofilat, şi-a expus părerea pe o reţea de socializare. Acesta a menţionat că  „Fără cash de la  „investitori", probabil Air Moldova nu va supravieţui această iarnă, mai ales dacă va trebui să achite toate obligaţiunile după lege".

Conform informaţiilor oferite de Agenţia Proprietăţii Publice, câştigătorul concursului şi-a asumat obligaţia dezvoltării infrastructurii Companiei „Air Moldova”. Aceasta urmează să lanseze 11 rute noi până în 2020, iar în 2021 este preconizată deschiderea zborurilor către SUA, Canada şi China. Este planificată sporirea fluxului de pasageri, modernizarea şi mărirea flotei, a personalului aeronautic, precum şi a piloţilor şi echipajelor de cabină.

Astăzi, la propunerea unui deputat PL, s-a decis ca Agenţia Proprietăţi Publice să prezinte în cadrul Comisiei economie, buget şi finanţe raportul privind desfăşurarea procesului de privatizare a companiei de stat „Air Moldova”.

Menţionăm că privatizarea întreprinderii de stat „Air Moldova” ar fi fost determinată de necesitatea salvării companiei aeriene şi evitarea falimentului.