ECONOMIC

Principalii indicatori ai pieţei serviciilor TV contra plată, în creştere

post-img

Datele statistice privind evoluţia pieţei serviciilor TV furnizate contra plată (prin reţele de cablu şi tehnologia IP - IPTV) în nouă luni ale anului curent, agregate de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI), atestă o creştere uşoară a principalilor indicatori ai acestei pieţe.

 În perioada respectivă, numărul total de abonaţi la serviciile TV contra plată a crescut cu 18% şi a alcătuit 319 mii, iar volumul cumulat al vânzărilor pe acest segment de piaţă a sporit cu 5,7% şi a însumat 118,6 milioane lei, transmite IPN.

Creşterea numărului de abonaţi la serviciile TV contra plată a fost determinată de sporirea numărului de abonaţi ai operatorilor de reţele IPTV, care s-a ridicat la 138,3 mii, ponderea lor în structura abonaţilor la serviciile TV contra plată ajungând la 43,3%. Totodată, numărul de abonaţi la serviciile TV prin cablu  a scăzut până la 181,1 mii, ponderea lor fiind de 56,7%.

Rata de penetrare a serviciilor TV contra plată, raportată la 100 de locuitori ai republicii, a crescut până la 9%.

Sporirea volumului total de vânzări a fost determinată de creşterea vânzărilor realizate de furnizorii care operează reţele IPTV. Cifra de afaceri a acestor furnizori a crescut cu 7,7 milioane lei şi a însumat 54,2 milioane lei. În acelaşi timp, vânzările  furnizorilor de servicii TV prin cablu au scăzut cu 1,4 milioane de lei şi au alcătuit 64,3 milioane lei. Venitul mediu lunar per abonat la serviciile TV contra plată a crescut  cu 4,6% şi a alcătuit 48,1 lei.

Conform situaţiei din 30 septembrie 2017, pe piaţa serviciilor TV contra plată activau 80 de furnizori. Cele mai mari cote de piaţă, în funcţie de venituri, erau deţinute de Moldtelecom (33,5%), Sun Communications (23,5%) şi TV BOX (12,6%). Cota cumulativă de piaţă a celorlalţi 77 de furnizori era de 30,4%.