ECONOMIC

Mold-street: Politicienii din Republica Moldova au asfaltat cu promisiuni drumurile naţionale

post-img

Pe 27 iunie 2018, Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) a anunţat concurs internaţional repetat pentru selectarea de noi antreprenori pentru reparaţia unui şir de segmente de drumuri din Moldova în baza creditelor BERD, scrie mold-street.com.

Valoarea lucrărilor ce fac parte din Moldova Road Sector Program IV este estimată la 150 milioane de euro şi aparent ar trebui să atragă mulţi doritori ca să câştige contractele. Faptul că acest concurs este unul repetat denotă că firmele serioase evită să se bage în astfel de contracte.

Or segmentele de drum: R14 Bălţi-Sărăteni şi podul; R9 Soroca - Arioneşti şi Hânceşti-Leova-Cahul nu sunt expuse pentru prima dată la licitaţie.

Mai mult! De reabilitarea acestor segmente de drum s-au apucat încă doi-trei ani în urmă companii străine serioase, dar traseele rămân pline de gropi, iar transportatorii cu promisiunile făcute de politicieni privind drumuri europene.

Cea mai mare investiţie a BERD în Moldova rămâne la stadiul de proiect.

Acordul de finanţare în valoare de 150 de milioane euro pentru aceste segmente de drum a fost semnat acum cinci ani, la finele lunii iunie 2013, de premierul de atunci Iurie Leancă, în prezent vicepremier şi preşedinte al Partidului Popular European, şi Directorul pentru Transport al BERD, Sue Barett, în satul Măgdăceşti, pe şantierul de reconstrucţie a porţiunii Chişinău-Soroca de pe traseul M2.

Iurie Leancă declara atunci că Guvernul aşteaptă că prin această investiţie vor fi create aproximativ 1.000 de locuri de muncă, fapt care va reduce costurile de afaceri şi va spori productivitatea, va crea creştere economică şi prosperitate pentru toţi, notează mold-street.com într-un material.

Vedeţi continuarea pe mold-street.com