ECONOMIC

Ministerul Finanţelor alocă peste 3,1 milioane de lei pentru angajaţii disponibilizaţi

post-img

Angajaţii care vor fi disponiblizaţi în urma procesului de reorganizare, ca efect al implementării Strategiei de reformă a administraţiei publice, vor primi indemnizaţii. Ministerul Finanţelor a propus pentru consultări un proiect, prin care sunt alocate peste 3,1 milioane de lei pentru acoperirea cheltuielor de disponibilizare.

Potrivit documentului, se propune repartizarea banilor din alocaţiile aprobate în bugetul de stat pentru anul 2017. Alocaţiile repartizate vor fi utilizate pentru acordarea indemnizaţiilor la încetarea acţiunii contractului de muncă, survenite în urma procesului de reorganizare, scrie bizlaw.md.

Aceste sume au fost determinate în baza propunerilor venite de la autorităţi, ţinând cont de perioada din anul curent în care va fi necesar de achitat personalului disponibilizat garanţiile sociale corespunzătoare. În acelaşi timp, compensarea concediilor de odihnă anuale nefolosite se va realiza în limita alocaţiilor aprobate în buget la compartimentul ”cheltuieli de personal”.

Autorităţile publice, în calitate de beneficiari ai mijloacelor financiare, vor trebui să perfecteze documentele necesare pentru recuperarea cheltuielilor.