ECONOMIC

Materialele de construcţie, mobila, gadgeturile şi produsele pentru gaming - la mare căutare pe timp de pandemie

Materiale pentru reparaţii, canapele, mese de birou, produse pentru gaming, televizoare şi gadgeturi. Sunt doar câteva dintre produsele pe care oamenii le cumpără pe timp de pandemie. Unii din necesitate, alţii pentru că prind preţuri bune, deoarece agenţii economici vin cu oferte atrăgătoare. Deşi numărul vânzărilor online este în creştere, acesta nu depăşeşte numărul vânzărilor din perioada când magazinele erau deschise.

Pe lângă alimentele de zi cu zi, oamenii cumpără chiar şi materiale de construcţie. O mare parte dintre clienţi au timp berechet acum în plină pandemie şi s-au apucat de mici reparaţii. Aşa că sunt la mare căutare vopseaua, periile şi uneltele pentru grădinărit.

SERGIU CORCODEAL, consultant: „O comandă sunt nişte ochelari de protecţie, un tăietor un beton, o daltă pentru beton, ciocan pentru făianţă, maşină de înşurubat la accumulator şi nişte saci,  cred că sunt pentru resturile de la reparaţie, o căldare”.

Dacă până acum, se făceau rar comenzi online, acum sunt unica sursă de distribuţie. Zilnic, reuşesc să facă până la 20 de livrări. Suma minimă trebuie să fie de 500 de lei.

NELEA MATRICALA, director marketing companie de construcţii: „Şi normal că acum au crescut datorită faptului că lumea nu poate să vină fizic în magazin, deşi zilnic avem maşini la poartă şi la uşă şi vin şi întreabă lucrează magazinul, deşi peste tot este că lucrăm online. Dacă e nevoie de interior de exemplu robinete, chiuvete dacă s-a stricat sau vasul de veceu daca s-a stricat”.

De cînd a început lucrul de acasă, a crescut şi cererea de mobilier - mese de birou sau canapele. Unde mai pui că unele fabrici de mobilă au şi oferte de nerefuzat.

VERONICA STOROJ, director comercial fabrică de mobilă: „Acum mai mult oamenii îşi procură canapele pentru că statul acasă necesită confort. De asemenea foarte mult sunt solicitate şi mese de birou pentru că foarte mulţi au început să lucreze de acasă. Toţi clienţii care procură online acum avem – 20 de procente din preţul mobilierului, pentu că mobilă să cumperi online este mai greu”.

În perioada de izolare fiecare îşi ocupă timpul cu ce poate. Aşa că bărbaţii optează pentru jocuri, iar femeile pentru electrocasnice. În topul vânzărilor se află şi gadgeturile.

CLAUDIA BUDURIN, PR manager: „Produsele de tip gaming cum ar fi: playstation, jocuri pentru playstation, diferite console, dar şi din categorie periferice cum ar fi tastaturi, mouse. Pentru mame şi dame mai mult pentru că s-au descoperit noi talente, noi bucătari, aici se includ tocatoare de bucătărie, robot, dar şi tehnică de curăţat casa, televizoare, laptopuri, printere, tablete, telefoane”.

Atunci când fac livrări, curierii sunt bine echipaţi astfel încât să protejeze sănătatea, atât a lor cât şi a clienţilor.