ECONOMIC

Întreg procesul de interacţiune cu potenţialii investitori va putea fi monitorizat începând cu toamna anului curent, prin intermediul unei platforme

post-img

Conceptul unei noi platforme informaţionale, care va facilita investiţiile şi comerţul internaţional a fost prezentat şi aprobat în cadrul unei videoconferinţe cu participarea ministrului Economiei şi Infrastructurii, reprezentanţilor Agenţiei Internaţionale de Cooperare a Germaniei (GIZ) şi ai Agenţiei de Investiţii.

Platforma informaţională „Customer Relationship Management” (Sistem de gestiune a relaţiei cu clienţii) este elaborată de Ministerul Economiei şi Infrastructurii, Agenţia de Investiţii, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe şi Integrării Europene, cu suportul GIZ.

„Prin această platformă ne propunem să facilităm procesul de comunicare şi de gestionare a interacţiunii cu investitorii actuali şi potenţiali din momentul iniţierii negocierilor până la momentul investiţiei propriu-zise, dar şi la etapa post investiţională. Astfel, sperăm să accelerăm conexiunea dintre companiile locale şi străine pentru stabilirea cât mai multor parteneriate de afaceri”, a spus Sergiu Railean.

Potrivit reprezentanţilor GIZ, sistemul asigură automatizarea şi monitorizarea întregului proces de interacţiune cu un investitor, istoricul relaţiilor cu companiile, utilizarea tuturor datelor pentru managementul oportunităţilor de investiţii (etapele investiţiilor, recomandările, partenerii, participanţii, timpul şi sumele estimate etc.).

Sistemul va fi utilizat de diplomaţi, ataşaţi economici, specialişti din instituţiile publice de ramură. Lansarea platformei este preconizată în toamna anului curent.