ECONOMIC

În acest an, au fost înregistrate 30 de plângeri privind nereguli în comerţul electronic

Mai multă libertate, dar şi mai multe riscuri. Comerţul electronic ia amploare în Republica Moldova, dar creşte proporţional şi numărul plângerilor privind calitatea produselor livrate. Agenţii economici fug de responsabilitate, iar clienţii neinformaţi rămân păgubiţi. Agenţia pentru Protecţia Consumatorului a lansat o campanie de informare.

Simplu şi comod la prima vedere, comerţul electronic ocupă tot mai mult teren. Sunt însă şi riscuri.

Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor a organizat un workshop pentru a explica regulile jocului toturor celor implicaţi.
 
Agenţii economici, prezenţi la eveniment, susţin că încearcă să satisfacă cerinţele clienţilor.

Pentru responsabilizare, agenţia îşi propune să creeze chiar şi o „listă neagră” a agenţilor economici care nu respectă legea.

De altă parte nici consumatorii nu sunt suficient de informaţi. În plus, experienţele nereuşite ale unora le taie din elan celorlaţi.

Pentru a face lumină în comerţul electronic, Agenţia a lansat o campanie de informare. Pe lângă pliante informative, inspectorii vor merge prin universităţi şi cămine studenţeşti pentru a oferi consultanţă tinerilor, principalii cumpărători online.