ECONOMIC

Fisc va organiza concursul „Loteria Fiscală”. Cum va funcţiona

post-img

Persoanele fizice care au atins vârsta de 18 ani şi deţin un card bancar emis de o bancă licenţiată din Republica Moldova, prin intermediul căruia au efectuat tranzacţii de achitare bunuri/servicii, pot participa la Concursul „Loteria fiscală”, organizat de Serviciul Fiscal de Stat. În acest sens, Guvernul a aprobat în cadrul şedinţei de ieri Regulamentul privind desfăşurarea concursului „Loteria fiscală”.

Vicepremierul Serghei Puşcuţa a declarat că, concursul Loteria fiscală este o măsură care va contribui la combaterea evaziunii fiscale prin limitarea achitărilor efectuate prin numerar, iar practica unor ţări demonstrează eficienţa loteriilor de acest gen şi impactul pozitiv asupra dezvoltării plăţilor fără numerar şi minimizării economiei tenebre: „Desfăşurarea concursului are scopul de a contribui la sensibilizarea cetăţenilor şi promovarea efectuării achitărilor fără numerar prin utilizarea cardurilor bancare, precum şi cointeresarea, implicarea şi responsabilizarea cetăţenilor de a înregistra veniturile în scopuri fiscale realizate de comercianţi din vânzarea bunurilor şi prestarea serviciilor directe către populaţie”.

Loteria se desfăşoară anual pe întreg teritoriul Republicii Moldova de la 1 ianuarie până la 31 decembrie a anului în curs şi constă din 4 etape trimestriale (ianuarie-martie, aprilie-iunie, iulie-septembrie şi octombrie-decembrie), precum şi 2 ediţii speciale (în perioada sărbătorilor de Paşti şi în perioada sărbătorilor de iarnă).

Potrivit regulamentului aprobat de Executiv, în cadrul Loteriei participă doar tranzacţiile în valoare mai mare de 30 lei. Pentru fiecare etapă sunt prevăzute 175 premii a câte 1000 lei, iar valoarea totală a premiilor este 700 mii lei. Pentru fiecare din ediţiile speciale sunt prevăzute 100 premii a câte 1500 lei, valoarea totală fiind de 300 mii lei.

Potrivit Regulamentului, alegătorii vor fi aleşi în felul următor:

  1. Băncile comerciale vor trimite Fiscului (organziator) informaţia privind tranzacţiile efectuate cu cardurile bancare, trimestrial, până la data de 10 a lunii următoare trimestrului de gestiune (data tranzacţiei, primele 6 şi ultimele 4 cifre ale numărului cardului, suma tranzacţiei, valuta etc)
  2.  Organizatorul va generaliza informaţia.
  3. Tragerea la sorţi va fi efectuată a treia joi din luna următoare trimestrului de gestiune, cu ajutorul bazei de date Excel şi a site-ului Random.org. Tragere ala sorţi şi validarea câştigătorului va avea loc în prezenţa Comisiei numită prin Ordin de către directorul Organizatorului.
  4. Lista tranzacţiilor câştigătoare se va imprima pe suport de hârtie şi se va autoriza de către membrii Comisiei. Lista va fi trimisă băncilor, pentru identificarea câştigătorilor, în termen de 5 zile din data tragerii la sorţi.
  5. Băncile vor prezenta, în termen de 5 zile din data recepţionării listei, informaţiile cu privire la tranzacţiile câştigătoare, iar concomitent, va informa câştigătorii prin SMS.
  6. În termen de 5 zile din data recepţionării informaţiei de la bănci, organizatorul va plasa pe site-ul Fiscului  lista tranzacţiilor câştigătoare.
  7. Premiile vor fi transferate câştigătorilor pe conturile de card, în MDL, în termen maxim de 10 zile, după publicarea listei câştigătorilor pe pagina web oficială a Organizatorului.  

Cheltuielile aferente organizării şi desfăşurării concursului „Loteria fiscală” se achită din contul alocaţiilor aprobate Serviciului Fiscal de Stat, în legea bugetară anuală.