ECONOMIC

După Fly One, şi Air Moldova vine cu o reacţie la conferinţa Galinei Sajin: „Nu conştientizează efortul titanic pe care trebuie să-l depună astăzi o companie aeriană pentru a supravieţui”

post-img

Şi compania Air Moldova a venit cu o reacţie la conferinţa de presă susţinută ieri de deputataul PAS Galina Sajin, care a anunţat iniţierea unei cereri colective în instanţa de judecată, în numele pasagerilor cărora li s-au anulat cursele şi nu şi-au primit banii înapoi.

Compania spune că în ultimele 6 luni, „luptă, în egală măsură, atât pentru a evita propriul faliment, cât şi pentru a-şi onora pe deplin obligaţiunile faţă de pasagerii săi” şi că din 1 iulie, a relansat cursele regulate în condiţiile permise, chiar dacă avioanele pleacă în cursă doar pe jumătate pline”.
 
Air Moldova spune că criticile aduse în cadrul conferinţei de presă sunt făcute de „persoane care sunt departe de industria aviaţiei civile şi probabil, nu conştientizează efortul titanic pe care trebuie să-l depună astăzi o companie aeriană pentru a supravieţui”.
 
De asemenea, ca şi Fly One, Air Moldova a menţionat şi despre lipsa de ajutor venit din partea statului Republica Moldova pentru operatorii aerieni, în perioada pandemiei, dând exemplul altor state care au oferit „suport masiv propriilor companii aeriene, atât de stat cât şi private”.
 
„Air Moldova, pe de altă parte, a fost lăsată pe cont propriu să facă faţă sutelor de zboruri anulate şi creşterii îndatorării faţă de mii de pasageri.
Air Moldova se află în această situaţie nu din cauza unei gestionări proaste, ci drept urmare a închiderii frontierelor şi impunerii restricţiilor de călătorie pe întregul glob.

În aşa condiţii, managementul Air Moldova putea urma doar două scenarii:
  1. Returnarea banilor la nu mai mult de 30% din pasageri, după care, inevitabil, urma falimentul companiei.
  2. Depunerea efortului maxim de a continua propria activitate şi de a-şi onora obligaţiunile faţă de 100% de pasageri, în pofida propriilor pierderi.
Cu siguranţă scenariul 2 este cea mai optimă soluţie şi ne permite să manifestăm grijă faţă de toţi pasagerii companiei Air Moldova, oferindu-le posibilitatea sa-şi folosească biletele anulate, până la sfârşitul anului 2021, modificând data zborului absolut gratuit”, se mai spune în comunicat.

Citeşte şi:

VIDEO. Galina Sajin: Pregătim o acţiune colectivă în instanţă, pentru ca pasagerilor cărora le-au fost anulate cursele avia să le fie întorşi banii


Reacţia companiei Fly One la conferinţa deputatului Galina Sajin: Punem la îndoială intenţiile declaraţiilor