ECONOMIC

CCI şi AGEPI dau startul înscrierii la concursurile "Marca comercială a anului 2017" şi "Premiul pentru realizări în domeniul calităţii 2017"

post-img

Camera de Comerţ şi Industrie a Republicii Moldova (CCI) şi Agenţia de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI) au anunţat lansarea concursurilor "Marca comercială a anului 2017" şi “Premiul pentru realizări în domeniul calităţii 2017” în cadrul unei conferinţe de presă.

La eveniment au participat Sergiu Harea, preşedintele CCI a Republica Moldova şi Lilia Bolocan, pirector General AGEPI care au oferit detalii în exclusivitate despre concursurile "Marca comercială a anului 2017" şi “Premiul pentru realizări în domeniul calităţii 2017”.

La ediţia a XV-a a concursului "Marca comercială a anului 2017" pot participa întreprinderi şi organizaţii cu diverse forme de proprietate, persoane juridice înregistrate în Republica Moldova, precum şi persoane fizice care produc bunuri materiale şi/sau prestează servicii pe teritoriul ţării. La concurs se admit doar mărcile comerciale (naţionale şi străine) care în momentul depunerii cererii de participare sunt înregistrate şi valabile pe teritoriul Republicii Moldova, conform legislaţiei în vigoare.

Participanţii vor concura pentru premiul mare - Mercuriul de Aur, medaliile de aur, de argint şi de bronz.
Ediţia curentă a concursului numără în total 12 nominalizări şi 11 categorii la care pot aplica pretendenţii la cele mai onorifice distincţii oferite pentru rezultate remarcabile dovedite:

A. Nominalizarea conform criteriilor de consum: „Aprecierea consumatorilor" şi „Marcă locală”;
B. Nominalizările conform criteriilor de profesionalism: nominalizarea  „Debutul anului”;  „Export"; „Inter"; „Marca comercială responsabilă social”; ”Marca consacrată”; Nominalizarea închisă „Reputaţie şi încredre”; Nominalizarea „Rebranding”; în premieră ”Femeia în afaceri”; „Liderul anului" şi „IMM-ul favorit al anului".

”Femeia în afaceri” - Participarea la această nominalizare este deschisă pentru mărcile companiilor producătoare de bunuri şi prestatoare de servicii, care sunt conduse de o femeie. Această nominalizare are ca scop evidenţierea forţei feminine care se regăseşte în top managementul companiilor şi aprecierea la justa valoare a competenţelor acestora în afaceri.

”Liderul Anului” - cea mai de succes strategie a mărcii comerciale pe teritoriul Republicii Moldova. La această categorie sunt invitate să participe cele mai competitive mărci pentru a-şi etala succesul în raport cu concurenţii săi.

”IMM-ul favorit al anului” - nominalizare dedicată întreprinderilor în cadrul cărora activează până la 70 de angajaţi şi dovedesc rezultate remarcabile prin promovarea şi dezvoltarea mărcii pe care o deţin. Evaluarea se va face în baza criteriului numărului de salariaţi ai companiei, dar şi a rezultatelor înregistrate prin realizarea strategiei mărcii comerciale, fapt ce va permite o concurare echitabilă în raport cu alte companii.

De asemenea, participanţii înscrişi la concurs beneficiază de un set de facilităţi din partea Agenţiei de Stat pentru Proprietatea Intelectuală, şi anume: organizarea seminarelor în domeniul proprietăţii intelectuale pentru angajaţii participanţilor la concurs; promovarea mărcilor laureate ale concursului în publicaţiile AGEPI; consultanţă gratuită la înregistrarea mărcilor şi servicii de prediagnoză a proprietăţii intelectuale.

Concursul „Marca comercială a anului" a fost iniţiat în anul 2003 şi are drept scop promovarea practicilor de succes în domeniul businessului, familiarizarea consumatorilor cu cele mai bune mărci de pe piaţa autohtonă, precum şi remarcarea celor mai competitive întreprinderi din Republica Moldova.

Concursul „Premiul pentru realizări în domeniul calităţii bunurilor şi serviciilor”, care are drept scop identificarea companiilor ce au implementat cu succes managementul calităţii şi promovează abordările moderne ale calităţii, este la cea de a IV-a ediţie,  fiind lansat în 2014 de către Camera de Comerţ şi Industrie a Republicii Moldova în parteneriat cu Centrul Naţional de Acreditare, Institutul Naţional de Metrologie, Institutul Naţional de Standardizare şi Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor.

Premiul este acordat anual pe bază de concurs companiilor şi organizaţiilor cu diverse forme de proprietate, persoane juridice/fizice înregistrate în Republica Moldova, care produc bunuri materiale şi/sau prestează servicii pe teritoriul ţării, pentru obţinerea unor rezultate semnificative în domeniul calităţii produselor şi serviciilor, asigurarea siguranţei acestora, precum şi pentru punerea în aplicare a managementului calităţii.

La concurs pot participa întreprinderi micro şi mici cu numărul angajaţilor până la 49 persoane şi suma anuală a veniturilor de la vânzări până la 25 mln. lei; întreprinderi medii cu numărul angajaţilor de la 49 până la 249 persoane şi suma anuală a veniturilor de la vânzări până la 50 mln. lei; întreprinderi mari cu numărul angajaţilor peste 249  (cu excepţia întreprinderilor pe poziţii monopol naturale) şi suma anuală a veniturilor de la vânzări mai mult de 50 mln. lei şi desigur întreprinderile pe poziţii monopol naturale şi cele declarate dominante pe pieţe relevante, conform prevederilor legale.

Participanţii vor fi premiaţi după unele criterii, cum ar fi obţinerea rezultatelor performante de o calitate înaltă; creşterea valorii create pentru consumator; gestionarea activităţii bazată pe orientare strategică, stimulare şi responsabilitate; crearea parteneriatelor; promovarea creativităţii şi inovaţiei; managementul procesual; obţinerea succeselor cu ajutorul personalului; promovarea creativităţii şi inovaţiei şi desigur responsabilitate pentru dezvoltare durabilă. Marele premiu al concursului este „Zeiţa calităţii".

Câştigătorii concursurilor vor fi premiaţi în luna iunie, în cadrul Galei Businessului Moldovenesc.
Reamintim că, pentru titlul de „Marca comercială a anului 2016" au concurat 110 mărci comerciale înregistrate pe piaţa Republicii Moldova. Cele mai multe cereri de participare au fost depuse pentru nominalizările „Favorita anului" şi „Aprecierea consumatorului". La concursul „Premiul pentru realizări în domeniul calităţii", ediţia a III-a, au luat parte 36 de agenţi economici.

Cererile de participare la Concurs pot fi depuse până pe 30 martie 2018, iar dosarul până pe 17 aprilie 2018, la sediul Camerei de Comerţ şi Industrie: bd. Ştefan cel Mare, 151, etaj 2, of. 9; Tel/fax: 022 21-07-25, email: [email protected][email protected]>, Direcţia relaţii internaţionale şi evenimente de afaceri.