CULTURĂ

Zece bibliotecare din R. Moldova au învăţat cum să facă PR de la colegii din Ucraina

post-img

O vizită de studiu în oraşele Hmelniţki şi Lvov în perioada 12-15 noiembrie – de asta au avut parte 10 bibliotecare din R. Moldova care iau parte la programul de Educaţie Mediatica, PR şi Comunicare al IREX Europe. Vizita a avut drept scop preluarea experienţei bibliotecilor ucrainene în domeniul relaţiilor publice şi a stabilirii contactelor cu mass media. Mai mult decât atât, unele bibliotecare au dat interviuri pentru Televiziunea şi radioul local.

„Chiar din prima zi directoarea bibliotecii municipale din Hmelniţki, Tamara Kozitska, ne-a organizat o excursie la televiziunea şi radioul local, unde jurnaliştii ne-au explicat cum funcţionează tot. Am învăţat de la bibliotecarii ucraineni despre instrumente eficiente de comunicare cu jurnaliştii, despre comunicarea de serviciu prin intermediul poştei electronice şi a telefonului mobil. Cireaşa de pe tort a fost excursia la biblioteca pentru copii, unde spaţiile şi tehnologiile moderne se îmbină de minune cu valorile şi farmecul trecutului”, spune Diana Ţurcanu, bibliotecară la biblioteca municipală ”Eugen Coşeriu” Bălţi.



Bibliotecarele din Moldova au avut ocazia să audă din prima sursă cum funcţionează mecanismul unui oficiu de PR, ce teme trebuie abordate şi cum trebuie organizate activităţile astfel încât să atragă presa în incinta bibliotecilor. ”Formatorii împreună cu jurnaliştii de la Televiziunea şi radioul
local ne-au învăţat cum să comunicăm şi despre ce să comunicăm jurnaliştilor, astfel încât aceştia să nu refuze invitaţiile la evenimentele organizate în biblioteca”, a mai adăugat bibliotecara din satul Fedoreuca, Orhei, Tatiana Panţa.

Bibliotecarele au avut 2 zile pline de activităţi la Hmelniţki şi 2 la Lvov, unde au interacţionat cu semenii lor, le-au prezentat serviciile moderne pe care le au în bibliotecile lor, au pus întrebări şi şi-au umplut bagajul de cunoştinţe cu idei noi şi originale.

În urma acestei vizite, cele 10 bibliotecare sunt încurajate să-şi dezvolte un plan media pentru următoarele luni, să iniţieze activităţi interesante pentru public la care să invite presa locală, regională şi naţională. Scopul este de a spori vizibilitatea şi de a promova o imagine cât mai atrăgătoare a bibliotecilor locale.