CULTURĂ

Timpul liber generat de pandemie a trezit pofta de lectură

Timpul liber generat de pandemie a trezit pofta de lectură. Reprezentanţii librăriilor din Republica Moldova spun că au crescut vânzările cu 30 la sută faţă de anul trecut. În topul preferinţelor din această vară, sunt cărţile educaţionale dar şi cele care ne învaţă să ne reamintim de lucrurile simple. Haideţi să vedem din reportajul ce urmează care sunt preferinţele basarabenilor.

Se vând ca pâinea caldă cărţile care promovează conceptul de simplitate şi minimalism.

CĂTĂLINA POPESCU, manager marketing librărie: "Ceea ce vreau să vă arăt numeidecât este arta minimalismului pentru că trăim într-o lume în care avem de toate şi suntem uneori duşi în eroare de bogăţiile pe care le avem. Toată lumea iubeşte psihologia în special psihologia culorilor este o carte foarte frumoasă şi practic descrie întreaga lume prin prisma culorilor sunt şi bunele maniere şi cum asortăm anumite chestii".

În pandemie, tot mai căutate au început a fi şi cărţile despre ecologie. 

CĂTĂLINA POPESCU, manager marketing librărie: "Avem ghidul familia zero deşeuri care a fost îngrădit de toate familiile care au intrat la noi în librărie pentru că este plină de reţete despre cum să facem casa noastră, locul de lângă noi unul prielnic pentru natură".

Şi pentru că grădiniţele sunt încă închise, la mare căutare au fost şi cărţile pentru copii. În special cele care îi provoacă să gândească. 

CĂTĂLINA POPESCU, manager marketing librărie: "Sunt nişte poveşti şi educative şi frumoase în care copii descoperă lumea, în care îşi dezvoltă creativitatea. Ele toate au ceva special în ele nici una nu se repetă. De exemplu aceasta luminează. Mastodontul meu este Mastodontul meu, o carete care se lansează acum în Anglia şi în Italia, paralele şi în Republica Moldova. Este o istorie reală despere o fetiţă care trăia într-un muzeu".

Părinţii au cumpărat tot felul de cărţi educative dar şi distractive, astfel încât, prin joacă, copiii să înveţe cât mai mult. 

NATALIA CIOBANU, client librărie: "Cartea tactilă care dezvoltă senzorica copilului şi e foarte important, aşa cu degeţelul merge pe aici şi îi place. E o poveste unde imaginile devin în volum şi desigur orice copil rămâne surprins".

O altă librărie, alte preferinţe - beletrictică, istorie, memorii. Şi aici au crescut vânzările cu până la 30 la sută.

ALINA CRECIUN, consultant librărie: "Topul vânzărilor din această vară băiatul cu pinjamale în dungi unde descrie ororile războiului prin ochii a doi băiţei. Cea de-a doua carte fiind povestea mea de Michele Obama care descrie viaţa şi trăirile personajului. Nu cea din urmă carte este hoţul de cărţi care ne învaţă de a iubi letura şi de a iub cartea".

Totuşi, domeniile de top la vânzări pentru cititori au rămas cam aceleaşi: carte pentru copii, dezvoltare personală şi ficţiune, precum şi biografii.