CULTURĂ

Oferta turistică a Republicii Moldova, apreciată la expoziţiile de profil

post-img

Oferta turistică a Republicii Moldova devine tot mai cunoscută peste hotarele ţării, în special pe pieţele Italiei şi Poloniei.

Alături de câţiva tur-operatori şi vinării, Asociaţia Naţională Pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM) cu suportul partenerului strategic Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanţat de USAID şi Guvernul Suediei au reprezentat Moldova pentru al doilea an consecutiv la expoziţiile specializate Borsa Internazionale del Turismo (BIT) din Milano, în perioada 11-13 februarie şi la Salonul Turistic de la Poznan, Polonia, desfăşurat în perioada 9 -11 februarie.

Sub umbrela brandului turistic de ţară „Pomul Vieţii” şi în cadrul campaniei internaţionale de comunicare  “#BeOurGuest”, Republica Moldova a fost prezentă cu un stand comun la care vizitatorii au făcut tururi virtuale la cele mai importante destinaţii turistice ale ţării.

Reprezentanţii diasporei alături de doi bucătari – membri ai Asociaţiei Profesionale a Bucătarilor din Italia au organizat şi un show gastronomic de preparare a bucatelor tradiţionale, care au fost servite cu un pahar de Vinul Moldovei. Astfel, vizitatorii au putut gusta din plăcintele moldoveneşti, sărmăluţele din foi de varză şi viţă de vie, hulubaşi din aluat şi desigur din tradiţionalul desert: prune cu nuci şi frişcă.

Oferta turistică a Republicii Moldova s-a făcut remarcată şi la Salonul Turistic de la Poznan, Polonia, unde standul ţării noastre a luat Premiul Mare pentru concept, design şi posibilităţile logistice oferite, demonstrând astfel calitatea activităţilor de promovarea pe piaţa poloneză.

Distincţia vine după ce în luna noiembrie 2017, standul Republicii Moldova a luat un premiu similar la expoziţia TT Warsaw. 

În 2017, 42.972 cetăţeni italieni au vizitat Republica Moldova, dintre care aproximativ 80% au sosit pe cale aeriană, în timp ce din Polonia au venit 14.079 de turişti, iar mai bine de jumătate au venit cu transportul auto.

La patru ani distanţă după ce a fost declarată cea mai puţin vizitată destinaţie din Europa, Republicii Moldova a desfăşurat o amplă campanie de promovare sub umbrela brandului turistic de ţară „Pomul Vieţii”. Astfel, pe parcursul anilor 2016-2017,  s-a înregistrat o creştere medie anuală de 17%, ajungând la 3,2 milioane de vizitatori.