CULTURĂ

La Chişcăreni, Sângerei, a fost filmat clipul imnului campaniei „prOMotorul de acasă”

Un sat cu tradiţii vechi şi o casă tipic moldoveneasă, aşa cum erau pe vremea bunicilor. În acest decor a fost filmat videoclipul piesei „Cu Dor şi Drag de Acasă”, care a devenit imnul campaniei Promotorul de Acasă. Scopul acesteea este de a motiva cetăţenii să se implice activ în dezvoltarea  localităţilor de baştină.

Videoclipul a fost filmat în satul Chişcăreni, raionul Sângerei. Casa bătrânescă, decorul, toate amintesc despre originea şi tradiţiile noastre. De fapt acesta a fost şi mesajul campaniei „prOMotorul de acasă” - dorul de locurile natale, dar şi acţiuni concrete pentru dezvoltarea localităţilor de baştină.
 
Versurile piesei „Cu Dor şi Drag de Acasă” au fost selectate în urma unui concurs de poezie lansat pe reţelele de socializare, cu participarea migranţilor din întreaga lume. Solista Tatiana Turtureanu recunoaşte că a acceptat din prima să interpreteze imnul campaniei.
 
„Am acceptat aceasta propunere cu onoare pentru ca este o tema destul de sensibila, un text frumos, autorul se simte ca duce dorul de acasa si mi-a placut foarte mult”, spune Tatiana Turtureanu. 

Campania „prOMotorul de acasă” este desfăşurată de PNUD Moldova cu sprijinul financiar al Guvernului Elveţiei. Aceasta are scopul de a îndemna oamenii să se implice activ în proiecte de dezvoltare ale localităţilor de baştină. Printre protagoniştii campaniei sunt mai multe personalităţi precum naistul Constantin Moscovici, interpreţii Olga Ciolacu, Ion Paladi, istoricul Mihai Ursu, oameni de afaceri şi reprezentanţi ai societăţii civile. Imnul campaniei va fi lansat pe 18 decembrie, de Ziua Internaţională a Migranţilor.