Social

A început reabilitarea şoselei naţionale Soroca-Arioneşti-Otaci

A început reabilitarea şoselei naţionale Soroca-Arioneşti-Otaci

A început reabilitarea şoselei naţionale Soroca-Arioneşti-Otaci, despre care se spune că e una dintre cele mai deteriorate din Republica Moldova. Companiile responsabile au avut nevoie de mai bine de opt luni pentru a-şi aduce utilajele şi a face unele lucrări de pregătire a şantierului. Localnicii sunt nemulţumiţi că reparaţia drumului decurge prea lent şi acuză constructorii că ar tergiversa lucrările. Autorităţile dau, totuşi, asigurări că agenţii economici respectă termenii contractuali.

Pe 7 septembrie 2023 a avut loc ceremonia de începere a lucrărilor de reabilitare a şoselei de 40 de kilometri Soroca-Arioneşti-Otaci. La eveniment a participat şi preşedintele Maia Sandu, iar antreprenorii ce şi-a expus utilajele pe care le vor folosi, s-au angajat să termine lucrările în trei ani. Localnicii afirmă, însă, că, după acel eveniment, tehnica a dispărut de pe şantier.


„Problema este că, ori că nu sunt bani, ori că nu se străduie. Au fost promiteri şi la televiziune, a fost şi preşedintele, şi de la Guvern, au fost promiteri că se va începe din luna februarie. Văd că e luna paştelui, luna mai. Am vrea, ceva mişcări mai concrete”.


Oamenii spun că au observat primele mişcări pe şantier abia la mijlocul lunii aprilie a acestui an. Iar săptâmâna trecută, pe toată porţiunea de drum de 40 de kilometri, un singur utilaj efectua lucrări de excavare în apropiere de localitatea Grigorăucă, raionul Soroca.


„Demult, foarte demult. Tot promit, promiteau. Şi acum, abia au început a face drumurile. Sperăm că va fi totul bine. Aşa de greu pe drumul acesta, de doamne fereşte. Nu ştiu cum a dat Dumnezeu şi a început. Mulţumim fumos”.

Responsabilii de la Administraţia de Stat a Drumurilor susţin că monitorizează mersul lucrărilor şi dau asigurări că, deocamdată, nu există abateri de la termenii contractuali.


IULIAN MORNEALO, director adjunct Administraţia de Stat a Drumurilor: „Au avut loc lucrări pregătitoare, deci, antreprenorul şi-a mobilizat toată baza. A început să stocheze materialele necesare pentru lucările de construcţie, şi-a instalat, montat, o uzină de asfalt, deci, de beton şi au început, deja lucări în teren”.


ANDREI SPÎNU, ministrul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale: „Pe unele tronsoane se taie asfaltul vechi, pe altele, probabil, se aduc materiale. Ce este important, este următorul că în doi ani, în 2024-2025, acest drum va fi finalizat. Deci până la finalul anului 2025, pe acel drum se va circula. Şi va fi un drum la standartele europene”.


Valoarea proiectului de infrastructură se ridică la 44 milioane de euro, bani de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare. Lucările sunt realizate de două companii din Turcia și Republica Moldova.

author-img_1

Redacția TVR Moldova

Reporter