Trei posturi TV au fost amendate pentru că nu au acordat dreptul la replică concurenţilor electorali
Sursa foto:TVR Moldova Vizualizari:

Trei posturi TV au fost amendate pentru că nu au acordat dreptul la replică concurenţilor electorali

Consiliul Audiovizualului (CA) a aplicat, în cadrul şedinţei publice din 17 octombrie, amenzi a câte 15.000 de lei posturilor NTV Moldova şi Publika TV. Accent TV a fost amendat cu 10.000 lei, iar Publika TV a primit şi  avertizare publică. au fost aplicate în urma examinării rapoartelor de monitorizare a posturilor respective la autosesizările membrei CA, Lidia Viziru şi a preşedintelui Consiliului, Dragoş Vicol.

Potrivit raportului CA, NTV Moldova nu a asigurat opinia persoanei vizate într-un material de conflict. În ştirea respectivă au fost puse pe post acuzaţiile candidatului Partidului Unităţii Naţionale (PUN) Octavian Ţîcu la funcţia de primar general al municipiului Chişinău în adresa concurentului electoral din partea Partidului Liberal Dorin Chirtoacă, precum că ultimul ar fi vinovat de dezvoltarea haotică a oraşului şi creşterea posibilităţilor „mafiei imobiliare”. În material a lipsit reacţia lui Chirtoacă la acuzaţiile aduse de Ţîcu, iar NTV Moldova a explicat într-o scrisoare către CA că Dorin Chirtoacă nu a răspuns la telefon şi că autorul ştirii ar fi urmărit şi contul lui pe reţele de socializare, însă acesta nu ar fi avut nicio reacţie la subiectul dat.

Accent TV a comis o încălcare similară - într-un material de conflict nu a prezentat poziţia candidatului Partidului Nostru (PN) la funcţia de primar al oraşului Bălţi Renato Usatîi, atacat de deputatul socialist Bogdan Ţîrdea. În acest caz, postul tv a menţionat doar că Usatîi nu a solicitat dreptul la replică. Administratorul postului, Stanislav Vîjga, a explicat în şedinţă că nu au solicitat opinia lui Usatîi, deoarece au calificat ştirea ca pe o replică dată lui Usatîi, la nişte declaraţii făcute de acesta anterior.

În cazul Publika TV, postul a fost amendat pentru că în cadrul unui material nu a asigurat dreptul la replică premierului Maia Sandu şi/ reprezentanţilor Blocului ACUM. În material se făcea trimitere la opiniile unui analist economic privind anularea contractului de concesionare a Aeroportului Chişinău. Analistul susţinea că preşedintele Igor Dodon ar fi promis aeroportul din Chişinău unui om de afaceri din Rusia şi că premierul Maia Sandu s-ar ţine de funcţia de premier, indiferent de cedările pe care le-ar fi făcut socialiştii faţă de Rusia, iar Blocul ACUM va rămâne în istorie ca formaţiune convenţional pro-europeană, ce a cedat Moldova Moscovei. Preşedinţia, la solicitarea Publika TV, a refuzat să comenteze acuzaţiile, însă în material nu a apărut şi opinia premierului sau Blocului ACUM.

În aceeaşi şedinţă, Publika TV a fost avertizată public pentru încălcarea principiului „de a informa corect cu privire la un fapt sau un eveniment, iar informaţia să fie veridică şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă”.

Editorul-şef al Publika TV George Iosip, prezent la şedinţă, a menţionat că reprezentanţii Guvernului nu au răspuns la apelurile telefonice ale redacţiei. De asemenea, Iosip i-a întrebat pe membrii CA, dacă nu vor să lichideze postul, afirmând că CA s-ar afla într-un război cu Publika TV.

Pentru sancţionarea celor trei posturi au votat cinci membri, iar unul (Corneliu Mihalache) a fost împotrivă.

Similare
RECOMANDĂRI