Sursa foto:TVR Moldova Vizualizari:

Potrivit CEC, concurenţii electorali au cheltuit până acum peste 20 de milioane de lei. Campion la cheltuieli este Partidul Democrat

Primele două săptămâni de campanie au scurs buzunarele concurenţilor electorali de aproximativ 20 de milioane de lei. Potrivit rapoartelor financiare, depuse la Comisia Electorală Centrală, campion la capitolul cheltuieli este Partidul Democrat.Concurenţii au plătit cei mai multi bani pentru a-şi face publicitate la tv. 

Deocamdată, doar cinci partide, un bloc electoral şi câţiva candidaţi din circumscripţiile uninominale au raportat la CEC cheltuielile pentru primele două săptămâni de campanie. Partidul Democrat a avut cele mai mari venituri – 11 mln 320 de mii de lei, dintre care 11 mln 134 de mii au fost cheltuiţi. Aproape 10,7 mln de lei au fost achitaţi pentru publicitate, cea mai scumpă fiind cea de la tv, care i-a costat pe democraţi aproape 10 milioane de lei în primele 14 zile.
 
Raportul financiar al PDM
Venituri – 11.320.000 lei
Cheltuieli – 11.134.426 lei

Cheltuieli de publicitate PDM
Televiziune – 9.888.345 lei
Radio – 587.651 lei
Mijloace de informare electronice – 81.740 lei
TOTAL – 10.698.664 lei

Democraţii sunt urmaţi în acest top de Partidul Politic "Şor", condus de primarul municipiului Orhei, Ilan Şor. Formaţiunea a raportat venituri şi cheltuieli de peste 5 milioane de lei. Ca şi Partidul Democrat, cei de la Partidul "Şor" au cheltuit cei mai mulţi bani pentru publicitate la tv, radio şi în presa electronică.
 
Raportul financiar al Partidului Politic "Şor"
Venituri – 5.338.000 lei
Cheltuieli – 5.248.472 lei
 
Cheltuieli de publicitate Partidul Politic "Şor" 
Televiziune – 3.021.271 lei
Radio – 260.976 lei
Mijloace de informare electronice – 309.000 lei
TOTAL – 4.264.890 lei

Iar PSRM a avut venituri sub cinci milioane de lei şi a cheltuit puţin peste două milioane. Ca şi în cazul primilor doi concurenţi electorali, grosul banilor a mers la publicitate tv, radio şi presa scrisă.
 
Raportul financiar al PSRM
Venituri – 4.610.000 lei
Cheltuieli – 2.189.102 lei
 
Cheltuieli de publicitate PSRM
Televiziune – 1.157.169 lei
Radio – 204.832 lei
Presa scrisă – 417.774 lei
TOTAL – 2.092.860 lei

 
În primele două săptămâni de campanie, blocul electoral "ACUM" a reuşit să adune puţin peste 741 de mii de lei şi a cheltuit în jur de 667 de mii. Bugetul celor de la ACUM pentru publicitate a depăşit 61 de mii de lei şi au decis să-şi promoveze mesajele doar în mijloacele de informare electronice şi la radio. Cei mai mulţi bani, blocul electoral i-a plătit pentru materiale promoţionale, peste 352 mii de lei.  
 
Raportul financiar al BE "ACUM DA-PAS"
Venituri – 741.043 lei
Cheltuieli – 667.674 lei
 
Cheltuieli de publicitate BE "ACUM DA-PAS"
Televiziune – 0 lei
Radio – 5.000 de lei
Mijloace de informare electronice – 43.910 lei
TOTAL – 61.530 lei

Comuniştii au declarat la CEC venituri de 700 de mii de lei şi cheltuieli de peste 551 de mii, iar Partidul Nostru, condus de Renato Usatîi, a încasat peste 384 de mii de lei şi a cheltuit 286 de mii.
 
Partidul Comuniştilor

Venituri – 700.000 lei
Cheltuieli – 551.449 lei

Partidul Politic "Partidul Nostru"
Venituri – 384.745 lei
Cheltuieli – 286.451 lei

Partidul Naţional Liberal, Partidul Regiunilor şi Partidul Patria au raportat la CEC venituri şi cheltuieli modeste pentru startul campaniei electorale.
Similare
RECOMANDĂRI