Postul TVR 1 din România a fost lider incontestabil de audienţă pe toate categoriile de public cu 8 din cele 11 partide disputate până acum în faza grupelor CM FIFA Rusia 2018. Celelalte trei - pe locul 2 în topul celor mai urmărite programe pe intervalul lor de difuzare, la nivel naţional. Cea mai vizionată partidă de până acum: Brazilia – Elveţia.
Indiferent de oră, telespectatorii sunt cu ochii pe TVR 1 şi TVR HD, pentru a urmări Mondialul din Rusia. Bilanţul primelor patru zile este edificator: TVR 1 este postul preferat în această vară, fotbalul rămâne sportul rege, chiar dacă Naţionala României nu participă.
Aproape 2.500.000 de telespectatori (cifra exactă: 2.428.000) au urmărit postul TVR 1 în cel mai vizionat minut (22.54) al meciului Brazilia – Elveţia, transmis duminică, 17 iunie, în cea de-a patra zi a Campionatului Mondial de Fotbal – FIFA Rusia 2018. Brazilia – Elveţia a fost cel mai urmărit meci de până acum la TVR 1 după desfăşurarea primelor 11 partide din faza grupelor.
La nivel naţional, 1.640.000 de telespectatori (ceea ce corespunde unui rating* de 9,2% şi unei cote de piaţă** de 19,5%) au urmărit în medie, la TVR 1, încercările lui Neymar şi ai lui de a învinge selecţionata Elveţiei duminică, 17 iunie, în intervalul 21.00-23.00. Partida a adus TVR 1 în poziţia de lider incontestabil de audienţă pe toate segmentele de public: naţional, urban şi comercial. Audienţele înregistrate de TVR 1 cu partida Brazilia-Elveţia: target urban: 992.000 de telespectatori în medie (10,3% rating şi 22,4% cotă de piaţă); public comercial: 419.000 fani ai fotbalului (9,5 rating mediu şi 25,7% cotă de piaţă).
Al doilea mare meci de la Campionatului Mondial de Fotbal - FIFA Rusia 2018 care a adus postului TVR 1 prima poziţie în topul audienţelor pe toate categoriile de public a fost derby-ul Portugalia-Spania. Egalul 3-3 a adunat în faţa micilor ecrane la TVR 1 peste un milion şi jumătate de telespectatori. Mai exact, 1.577.000 de fani ai fotbalului au stat să vadă cum se descurcă Ronaldo şi ai săi în faţa puternicei echipe a Spaniei (rating mediu 8,8%, cotă de piaţă medie 21,3%, la nivel naţional). Meciul Portugalia - Spania a putut fi urmărit în direct la TVR 1 şi TVR HD pe 15 iunie, începând cu ora 21.00. Partida din cea de-a doua zi de Campionat Mondial a plasat TVR 1 pe prima poziţie şi în rândul telespectatorilor din mediile urban şi comercial.
Germania – Mexic, difuzat de TVR 1 tot duminică, între 18.00 şi 20.00, a fost a treia cea mai urmărită partidă de la CM FIFA Rusia 2018: în medie, 1.266.000 de telespectatori au urmărit dramatica înfruntare dintre fosta campioană Germania şi abiţioasa echipă a Mexicului (rating mediu 7,1% şi 21% cotă de piaţă). Şi Germania – Mexic a adus postului TVR 1 poziţia de lider incontestabil de audienţă pe toate categoriile de public. Pe target urban, 834.000 de telespectatori au vizionat partida dintre Germania şi Mexic (rating mediu 8,7% şi share 24,3%; dintre aceştia, 337.000 reprezintă publicul comercial (7,7% rating şi 28,8% share).