ACTUALITATE

Timp de cinci ani, TVR MOLDOVA a realizat zeci de campanii de informare şi sensibilizare

Au mers în misiuni alături de militari şi pompieri, au însoţit peste Prut cei mai buni studenţi, s-au bucurat de grădiniţele renovate, alături de copii, au trecut hotarele Uniunii Europene fără vize şi au scris istoria adevărată. Timp de cinci ani, echipa TVR MOLDOVA a realizat zeci de campanii de informare şi sensibilizare, cu un impact deosebit. Astăzi vom trece în revistă cele mai importante campanii marca TVR MOLDOVA.

În 2015, TVR MOLDOVA lansa prima campanie de impact. Reporterul Irina Bejenaru şi-a propus să descopere activitatea celor care abia "gustau" din noul serviciu SMURD organizat în Republica Moldova, fiind aproape de BĂIEŢII ÎN ROŞU.
 
Intervenţii la limită, salvări incredibile, durere, bucurie şi recunoştinţă. Timp de o săptămână colegă noastră a fost alături de băieţii în roşu care au reuşit să devină adevăraţi salvatori.
 
Mai mult, am fost martorii primei intervenţii SMURD pe calea aerului. Elicoperul SMURD trecuse Prutul pentru o intervenţie reală.
 
Dar mişunile dificile nu s-au încheiat aici. Reporterii TVR MOLDOVA au mers şi în Kosovo, pentru a fi alături de militarii moldoveni aflaţi într-o mişune de pacificare.
 
Au înfruntat temperaturi exterme şi condiţii de cazarmă, doar pentru a prezenta telespectatorilor experienţa deloc uşoară prin care trec militarii moldoveni. Aflaţi la peste o mie de km de casă, într-o zonă în care a fost un război crud, ostaşii ştiau că de ei depinde pacea în regiune.
 
Şi pentru că cea mai bună investiţie este în viitor, adică în copii, am încercat să aducem mai aproape de public provocările sistemului de educaţie din Republica Moldova. Campania "Noul meu coleg de banca" realizată de reporterul Natalia Chicu, a cuprins o serie de reportaje care au reflectat procesul de incluziune în şcoli a copiilor cu necesităţi speciale.
 
Am mers în instituţii de învăţământ, am cunoscut copii cu cerinţe educaţionale speciale şi am difuzat povesti de succes, care pot fi un exemplu de bune practici.
 
Dar am fost şi martorii unor schimbări impresionante în învăţământul preşcolar, graţie sprijinului oferit de Guvernul Român.
 
Campania Grădiniţa mea - împreună construim viitorul, a arătat cum s-au schimbat sute de grădiniţe aflate în paragină, devenind centre moderne de educaţie.
 
Timp de două săptămâni, doi dintre reporterii TVR MOLDOVA, Olga Tverdohleb şi Mihaela Ursu, au cutreierat toate regiunile Repubicii Moldova şi au fost alături de copii din grădiniţele care arata acum că în Europa.
 
În timp ce noi îi petreceam, colegii TVR de peste Prut îi întâmpinau în campusurile studenţeşti din România. Astfel, împreună am reuşit să prezentăm istoriile tinerilor care aleg să studieze în România, pentru a reveni ulterior acasă cu noi oportunităţi şi idei.
 
Vorbind de oportunităţi şi libertăţi, am realizat mai multe campanii dedicate Acordului de Asociere Republica Moldova- Uniunea Europeană, dar şi Regimului Liberalizat de vize.
 
Dar nu uităm nici de istorie, de fapt identitatea noastră. Astfel TVR MOLDOVA a iniţiat mai multe campanii care au reamintit  evenimentele ce au marcat destinul Basarabiei.
 
Seria de reportaje intitulata "Preţul libertăţii" le-a oferit telespectatorilor momentele cruciale care au pregătit independenţa Republicii Moldova. Am prezentat declaraţiile istoricilor, politicienilor, oamenilor care au luptat pentru independenţă şi suveranitate şi i-am descoperit pe tinerii care poartă românismul în suflet.
 
Tot la luptă pentru independenţa s-a referit şi campania "Sfatul Ţării- 100 de ani de la înfiinţare - file de istorie". Timp de patru săptămâni TVR MOLDOVA a reflectat paşii care au dus la convocarea primului organ legislativ din Basarabia, cel care avea să decidă Unirea cu patria mama,  la 27 martie 1918.
 
Iar în lună martie 2018, când marcam 100 e ani de la Unirea Basarabiei cu România, TVR MOLDOVA a lansat Campania "Generaţia Unirii".
 
Timp de o săptămână, v-am făcut cunoştinţă cei care acum un secol au votat în Sfatul Ţării, Unirea.
 
O altă campanie de referinţă, marca TVR MOLDOVA a fost  "România-NATO. Securitate şi Apărare", realizată de Irina Bejenaru şi Gheorghe Vasluian. Timp de o săptămână, jurnaliştii s-au aflat în România unde au descoperit şi redat în imagini misiunea NATO în zonă şi beneficiile aduse, pe linie de securitate.
 
Cea mai recentă campanie cu puternic impact emoţional a fost "Diferiţi, dar la fel", realizată de Stela Dănilă.
 
Sunt câţiva la un milion, iar viaţa lor este o luptă zilnică. Vorbim de micuţii ce suferă de boli rare, care nu ştiu cum arată o copilărie obişnuită. Stela Dănilă a fost alături de ei pentru a afla cum este viaţa lor, provocările cu care se confruntă, dar şi cum ar putea fi înţeleşi şi ajutaţi.
 
Campanii marca TVR MOLDOVA au fost multe şi cu impact deosebit. Pe lângă jurnalele de ştiri, acestea au fost difuzate şi pe site-ul tvrmoldova.md, care a devenit în timp o adevărată platformă de informare. Astfel, împreună am reuşit să schimbăm percepţii, atitudini şi chiar destine. Şi nu ne oprim aici.