ACTUALITATE

Serghei Railean: ”În contextul Stării de Urgenţă, Serviciul 112 este pregătit să facă faţă tuturor apelurilor de ajutor”

post-img

Ministrul Economiei şi Infrastructurii a întreprins, astăzi, o vizită de lucru la Serviciul Naţional Unic pentru Apelurile de Urgenţă 112. Serghei Railean s-a documentat despre capacitatea operaţională a serviciului de gestionare a numărului mare de solicitări în condiţiile stării de urgenţă instituite pe teritoriul Republicii Moldova.

Oficialul a fost informat că serviciul funcţionează în regim alert şi că au fost luate măsuri suplimentare pentru preluarea tuturor apelurilor la 112 în legătură cu infecţia cu noul coronavirus. Serghei Railean a apreciat efortul echipei de operatori, care în condiţiile actuale reuşeşte să facă faţă avalanşei de solicitări şi să limiteze răspândirea epidemiei de COVID-19.

”În această perioadă complicată pentru noi, când se dă lupta decisivă pentru stoparea epidemiei cu COVID-19, operatorilor Serviciului 112 le revine un rol esenţial. Preluarea operativă a apelului şi transmiterea informaţiei serviciilor de urgenţă pentru a interveni în timp real, înseamnă salvarea a mii de vieţi. În contextul Stării de Urgenţă, Serviciul 112 este pregătit să facă faţă tuturor apelurilor de ajutor”, a declarat ministrul Economiei şi Infrastructurii.

“Actualmente, apelurile prin care cetăţenii raportează simptome de gripă sau o posibilă infecţie cu COVID-19 sunt direcţionate către serviciul de Ambulanţă, iar cele privind persoanele care nu respectă regimul de autoizolare stabilit de autorităţi sunt direcţionate către serviciul de Poliţie. Zilnic recepţionăm circa 8 mii de apeluri. Din numărul total de solicitări, 50% sunt apeluri care nu reprezintă urgenţe. În foarte multe cazuri, cetăţenii apelează numărul unic de urgenţă 112 pentru a afla informaţii despre coronavirus sau despre alte subiecte, fără a avea urgenţe reale”, a informat Directorul Servicului 112, Liviu Oboroc.

Pe 29 martie Serviciul 112 împlineşte doi ani de activitate operaţională. În prezent, Serviciul 112 procesează toate apelurile, care anterior erau direcţionate separat la poliţie, ambulanţă şi pompieri, fapt ce facilitează conexiunea cetăţeanului cu serviciile specializate. Totodată, existenţa unui singur număr de urgenţă, timpul redus de chestionare a apelantului, implicarea simultană a serviciilor specializate de urgenţă, aplicarea tehnologiilor performante, un sistem informaţional integrat, regimul non-stop de funcţionare şi o echipă de profesionişti oferă posibilitatea unei intervenţii promte în salvarea vieţilor omeneşti.