ACTUALITATE

Povestea românului rănit grav după ce maşina de mare tonaj pe care o conducea s-a prăbuşit de pe viaductul de lângă Genova

Unul dintre cei doi români declaraţi morţi în accidentul din Italia este în viaţă, dar în stare gravă. Autorităţile italiene au dificultăţi majore privind identificarea victimelor. Iniţial, s-a anunţat că 2 români şi-au pierdut viaţa. Primarul din localitatea gorjeană Bumbeşti-Jiu a declarat pentru Ştirile TVR că Marian Roşca este în viaţă. Apoi, şi Ministerul de Externe a confirmat oficial informaţia că Marian trăieşte.

Un român care fusese declarat mort în urma prăbuşirii unui viaduct în oraşul italian Genova a fost găsit de rude în viaţă.

Bărbatul este în comă profundă la spital.

"Este la un spital din zonă în comă, în comă indusă. Se aşteaptă ca medicii să se pronunţe şi să dea un pronostic. Eu am încercat, de data aceasta, să aflu şi pe cale oficială şi am sunat la organele de poliţie, pentru că asta este procedura, dar n-a apărut nimic pe cale oficială cu privire la Marian", a declarat pentru Ştirile TVR primarul din Bumbeşti-Jiu, Constantin Bobaru.

Informaţia că un român de 36 de ani din judeţul Gorj şi-a pierdut viaţa în teribilul accident din Genova a lovit ca un trăsnet familia acestuia, din satul Curtişoara.

Imaginile filmate de pompierii italieni în timpul intervenţiei arătau tirul zdrobit pe care Marian Roşca îl conducea.

Acesta era în trecere pe viaduct, în momentul în care podul s-a prăbuşit.

Situaţia s-a schimbat complet după ce fratele lui Marian a fost chemat de autorităţile italiene să îl identifice la morgă, dar nu l-a găsit acolo, ci la spital.

El a anunţat vestea rudelor şi cunoscuţilor din sat.

În cabina maşinii de mare tonaj, alături de Marian ar mai fi fost un român, de 44 de ani, născut în Republica Moldova, cu dublă cetăţenie.

Acesta a fost declarat mort. A lăsat în urmă 3 copii minori.

Guvernul de la Chişinău a anunţat că se va implica în acţiunile necesare pentru repatriere.

Între timp, a început ancheta, dar prima constatare e uşor de făcut: e vorba de o infrastructură bolnavă.

Podul de lângă Genova, construit acum 50 de ani, avea probleme. Toţi localnicii ştiau asta, pentru că mereu se făceau lucrări de reabilitare. Chiar şi acum era un şantier acolo.

Întreaga structură îi era concesionată unei companii care, spune ministrul Transporturilor, va primi sancţiuni de 150 de milioane de dolari şi îi va fi retrasă concesiunea.