ACTUALITATE

Pompierii îndeamnă cetăţenii să apeleze la 112 în situaţii cu adevărat urgente. Apelurile non urgente duc la cheltuieli nejustificate

post-img

Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă solicită cetăţenilor să apeleze la 112 în cazurile care într-adevăr sunt urgente. Potrivit instituţiei, sunt înregistrate situaţii când persoanele apelează Serviciul 112 fără temei obiectiv, iar astfel de solicitări pot fi catalogate ca apeluri false sau non urgente. Mai mult, pentru astfel de solicitări, au loc pierderi de bani, care ar putea fi direcţionaţi către intervenţii cu adevărat necesare.

IGSU oferă drept exemplu un caz recent, pe 9 ianuarie, când o persoană a sunat la 112, afirmând că la clădirea Spitalului Clinic Republican vede fum dens. Având în vedere aglomeraţia din spital şi existenţa unei secţii de terapie intensivă în cadrul spitalului, la faţa locului au fost îndreptate 14 echipaje de pompieri. Ajunşi ,salvatorii au efectuat verificări la toate etajele spitalului, iar informaţia privind izbucnirea incendiului nu a fost confirmată.

IGSU declară că o ieşire pe o perioadă de 60 de minute a unei echipe de pompieri costă în jur de 630 de lei. Astfel, în acest caz, costul direct al misiunii pompierilor a fost estimat la 8820 lei.

În acest context, pentru evitarea cheltuielilor nejustificate, dar şi a intervenţiilor non urgente în timp ce în alte situaţii ar putea fi necesară ajutorul echipelor de salvatori şi pompieri, IGSU îndemnă cetăţenii să fie mult mai responsabili. Serviciul 112 trebuie să fie apelat doar în cazuri urgente, cum ar fi situaţii de risc iminente sau pericol pentru viaţa şi sănătatea persoanelor. În caz contrar echipajele ar putea ajunge acolo unde nu este nevoie de intervenţia acestora, iar alte persoane s-ar putea afla în situaţii de risc.

Cetăţenii sunt îndemnaţi să precizeze exact adresa sau locaţia unde se are loc o situaţie excepţională, pentru ca echipajele de urgenţă să poată interveni prompt.