Ministra Educaţiei, Monica Babuc, susţine că Republica Moldova trebuie să elaboreze un program foarte clar de studiere a limbii române, preferenţial pentru alolingvi. De asemenea, trebuie să pregătească un set întreg de manuale care, actualmente, sau sunt lipsă şi învechite, sau nu corespund anumitor necesităţi locale pe care le au minorităţile etnice.
„Acest lucru înseamnă crearea grupurilor de lucru care vor elabora aceste manuale şi acest lucru trebuie să-l facem foarte rapid. Pregătim aceste mişcări”, a declarat ministra degrevată din funcţie pe perioadă electorală, la emisiunea „Punctul pe AZi” de la TVR MOLDOVA.
Monica Babuc spune că, în curând, la Ministerul Educaţiei, Culturii şi Cercetării va fi format un alt grup de lucru pentru studierea specificităţii promovării limbii române în zonele unde sunt concentrate minorităţile etnice. Potrivit ei, în unele şcoli din UTA Găgăuzia nu există profesori de limba română. În plus, sunt comunităţi de până la 15 mii de oameni în care nu există cunoscători de limbă română.
Monica Babuc spune că pentru învăţarea limbii române de către alolingvi, fie trebuie aduşi la specialităţile de profil tineri din aceste comunităţi care vor reveni şi vor face profesorat, fie în aceste zone trebuie direcţionaţi tineri specialişti, în condiţii prioritare.
Babuc a menţionat că actualmente a scăzut prestigiul profesiei de pedagog din motiv că tinerii preferă mai mult profesiile legate de tehnologiile informaţionale şi profită de posibilităţile pe care le aduc îndeletnicirile apărute în ultimii ani.
Citeşte şi:
Monica Babuc spune că, în curând, la Ministerul Educaţiei, Culturii şi Cercetării va fi format un alt grup de lucru pentru studierea specificităţii promovării limbii române în zonele unde sunt concentrate minorităţile etnice. Potrivit ei, în unele şcoli din UTA Găgăuzia nu există profesori de limba română. În plus, sunt comunităţi de până la 15 mii de oameni în care nu există cunoscători de limbă română.
Monica Babuc spune că pentru învăţarea limbii române de către alolingvi, fie trebuie aduşi la specialităţile de profil tineri din aceste comunităţi care vor reveni şi vor face profesorat, fie în aceste zone trebuie direcţionaţi tineri specialişti, în condiţii prioritare.
Babuc a menţionat că actualmente a scăzut prestigiul profesiei de pedagog din motiv că tinerii preferă mai mult profesiile legate de tehnologiile informaţionale şi profită de posibilităţile pe care le aduc îndeletnicirile apărute în ultimii ani.
Citeşte şi: