ACTUALITATE

Mold-Street prezintă cele mai grave accidente aeriene produse cu aparate de zbor ale unor companii din Republica Moldova

post-img

După prăbuşirea avionului An 26B al companiei Valan International Cargo Charter SRL, cu 10 persoane la bord în Coasta de Fildeş şi în urma căruia patru persoane au muirit, iar şase au fost rănite.

"Acesta e un avion închiriat de armata franceză în cadrul operaţiunii Barkhane pentru a efectua misiuni logistice", a declarat colonelul Patrick Steiger, purtătorul de cuvânt al armatei franceze, citat de Reuters.

Armata franceză gestionează o bază logistică lângă aeroportul din Abidjan din Coasta de Fildeş, în sprijinul operaţiunii Barkhane, de luptă împotriva militanţilor islamici din regiunea Sahel, Africa de Vest. A fost lansată şi o investigaţie, iar autorităţile ivoriene sunt în contact cu omologii lor francezi şi moldoveni.

- 11 August 1979 - un avion Tu-134 al filialei din Moldova a companiei sovietice Aeroflot ce opera pe ruta Chelyabinsk-Voronezh-Chişinău s-a ciocnit la altitudinea de 8.400 metri, în apropiere de Dneprodzerjinsk, Ucraina cu un alt Tu-134, de pe cursa Taşkent-Minsk, noteză Mold-street.

Controlorul de trafic aerian a observat că avioanele se aflau pe un curs intersectat şi a ordonat ca avionul Tu-134, de pe cursa Taşkent-Minsk să urce la 9.000 de metri. Controlorul a auzit un răspuns, care însă era o transmisie radio de la alt avion, iar Tu 134 de pe cursa Taşkent-Minsk a rămas la aceeaşi altitudine. Într-o zonă cu nori, ambele avioane s-au ciocnit şi s-au prăbuşit.

Toate cele 94 de persoane de la bord au murit. La fel şi cei 77 de pasageri şi şapte membri ai echipajului avionului de pe cursa Taşkent-Minsk, printre victime fiind şi echipa de fotbal sovietică (acum uzbecă) Pahtakor, din Taşkent. În acest accident aviatic au murit şi 36 de copii.

Autorităţile sovietice nu au anunţat oficial despre tragedie. Abia peste o săptămână după catastrofă s-a anunţat despre moartea echipei de fotbal. O versiune ce a circulat şi în epoca sovietică şi după, e că tragedia s-a produs din cauza serviciului antiaerian militar sovietic care ar fi doborât avioanele pentru că au ajuns fără voie de asupra unor obiective militare.

- 9 ianuarie 2007, un An 26B-100 al companiei moldoveneşti Aeriantur-M Airlines a fost distrus într-un accident lângă Baza Aeriană americană Balad, la 80 kilometri de Bagdad, Irak. Din cei 30 de pasageri şi cinci membri ai echipajului, doar un pasager turc a supravieţuit accidentului. Avionul transporta muncitori-constructori turci din oraşul Adana din sudul Turciei.