În nordul Republicii Moldova, criza gazului metan afectează proprietarii maşinilor de mare tonaj. La singura staţie PECO din oraşul Bălţi, conectată la sistemul de transport al gazului metan, şoferii aşteaptă ore în şir pentru a face plinul, dar nu toţi reuşesc. Angajaţii staţiei spun că problema a apărut din cauza presiunii scăzute în conducta de gaz.
Ilie Baraniuc a venit cu noaptea-n cap la staţia din Bălţi, ca să reuşească să-şi alimenteze camionul cu gaz metan. A aşteptat de la ora 5 dimineaţa până la 11, ca într-un final, operatorul, să-l anunţe că nu va fi deservit, pentru că autocamionul e prea mare.
ILIE BARANIUC, proprietar camion: „Nu mi s-a prezentat vreun document. Doar a spus că nu alimentăm autocamioanele. Nu e niciun anunţ că nu alimentează, nici explicaţii, nimic. Deja e a zecea oară şi n-au oferit nicio explicaţie."
Ulterior, şoferul a cerut explicaţii de la operatori, însă discuţiile au degenerat în ceartă.
Bărbatul se arată nedumerit şi strânge din umeri. Nu ştie unde mai poate găsi gaz comprimat. Pentru a primi explicaţii, acesta a chemat poliţia şi a scris o plângere, pe loc. La rândul lor, reprezentanţii benzinăriei spun că nu deservesc şoferii maşinilor de mare tonaj pentru că riscă să-şi sisteze activitatea.
VASILE GULCĂ, operator benzinărie: „Compresorul nu reţine. Şi dacă alimentăm maşină mare, se opreşte compresorul, se opreşte tot oraşul."
Potrivit angajaţilor staţiei de alimentare, mai multe fabrici mari din Bălţi, care folosesc maşini de mare tonaj, cum e întreprinderea "Apă-Canal", fie au renunţat temporar la ele, fie le-au trecut de pe gaz pe benzină.
VASILE GULCĂ, operator benzinărie: „Fabrica de lapte, acolo mai mult de 40 de maşini au trecut pe benzină. Autobuzele care erau pe metan s-au oprit. Astea care prin oraş umblă, toate-s pe motorină”.
La mijlocul aceste luni, unul dintre cei mai mari comercianţi de gaz metan, compania Transautogaz, anunţa că sistează activitatea a 5 staţii PECO din cele 17 care vând acest timp de combustibil în Republica Moldova. Compania precizează într-un comunicat că decizia a fost luată în contextul crizei gazelor, imediat ce guvernul a instituit stare de alertă energetică.
ILIE BARANIUC, proprietar camion: „Nu mi s-a prezentat vreun document. Doar a spus că nu alimentăm autocamioanele. Nu e niciun anunţ că nu alimentează, nici explicaţii, nimic. Deja e a zecea oară şi n-au oferit nicio explicaţie."
Ulterior, şoferul a cerut explicaţii de la operatori, însă discuţiile au degenerat în ceartă.
Bărbatul se arată nedumerit şi strânge din umeri. Nu ştie unde mai poate găsi gaz comprimat. Pentru a primi explicaţii, acesta a chemat poliţia şi a scris o plângere, pe loc. La rândul lor, reprezentanţii benzinăriei spun că nu deservesc şoferii maşinilor de mare tonaj pentru că riscă să-şi sisteze activitatea.
VASILE GULCĂ, operator benzinărie: „Compresorul nu reţine. Şi dacă alimentăm maşină mare, se opreşte compresorul, se opreşte tot oraşul."
Potrivit angajaţilor staţiei de alimentare, mai multe fabrici mari din Bălţi, care folosesc maşini de mare tonaj, cum e întreprinderea "Apă-Canal", fie au renunţat temporar la ele, fie le-au trecut de pe gaz pe benzină.
VASILE GULCĂ, operator benzinărie: „Fabrica de lapte, acolo mai mult de 40 de maşini au trecut pe benzină. Autobuzele care erau pe metan s-au oprit. Astea care prin oraş umblă, toate-s pe motorină”.
La mijlocul aceste luni, unul dintre cei mai mari comercianţi de gaz metan, compania Transautogaz, anunţa că sistează activitatea a 5 staţii PECO din cele 17 care vând acest timp de combustibil în Republica Moldova. Compania precizează într-un comunicat că decizia a fost luată în contextul crizei gazelor, imediat ce guvernul a instituit stare de alertă energetică.