ACTUALITATE

Forţaţi să stea mai mult timp în casă din cauza pandemiei, oamenii au investit mai mult în mobilă, maşinile de spălat şi electrocasnice

Forţaţi să stea mai mult timp în casă din cauza pandemiei, oamenii au investit mai mult în mobilă, maşinile de spălat şi electrocasnice. Totul pentru a face din locuinţă o zonă cât mai confortabilă. Şi renovările au fost în prim plan.

Pandemia a dat peste cap planurile multor cetăţeni care au fost nevoiţi să îşi schimbe priorităţile. Reparaţiile la locuinţe, amânate vreme îndelungată, au căpătat prioritate. Şi companiile de mobilă au înregistrat o creştere a vânzărilor cu aproape 20 la sută în ultimele patru luni, comparativ cu aceiaşi perioadă a anului trecut. 

ALEXANDRU NEGRUŢĂ, director companie de mobilă: "S-a evidenţiat în mare parte o creştere a volumului de vânzări la bucătării, canapele şi livinguri. probabil acestea au fost produsele pe care le-au exploatat consumatorii în această perioadă. Dar au crescut vânzările şi la saltele".

În primăvară, magazinele specializate au avut o scădere considerabilă a vânzărilor. Apoi au început să vândă de toate. Vârful vânzărilor a fost vara.

VALERIU CALMÎC, reprezentant magazin: "Tehnica de uz casnic, frigudere, cuptoare, maşini de spălat. Oamenii au folosit timpul de lockdown în ţara noastră să facă reparaţii în casă sau să cumpere case noi. Au început şi vânzările să crească cât de cât şi la sfârşitul verii am venit cu nivelul care era comparativ cu iarna anului trecut".

ALEXANDRU NEGRUŢĂ, director companie de mobilă: "De exemplu vânzările la electrocasnice au explodat am putea spune în această perioadă şi furnizorii au fost puşi în situaţia de a face importuri şi solicitări suplimentare către fabricile din Europa pentru a livra în cel mai mare parte maşini de spălat vase şi aparate de cafea".

Spaţiul mic de la bloc i-a făcut pe mulţi să se orienteze spre case la sol sau apartamente mai mari. Au crescut foarte mult şi vânzările online. Potrivit unei companii olandeze ce cultivă legume, a fost nevoită să îşi mărească investiţiile în mediul online. Specialiştii de pretutindeni au constatat că pandemia a accelerat o tranziţie către cumpărăturile online şi livrare la domiciliu, o tendinţă care a cunoscut o creştere substanţială de la începutul pandemiei.