ACTUALITATE

Doar unul din trei apeluri la 112 reclamă cazuri de urgenţă 

post-img

În opt luni de la lansare, peste două milioane şi jumătate de apeluri au fost efectuate la Serviciul apelurilor de urgenţă 112. Doar unul din trei apeluri reclamă însă cazuri de urgenţă. Dintre cazurile de urgenţă raportate, 74% solicită intervenţia ambulanţei, 24%  – intervenţia poliţiei, iar 2% – ajutorul pompierilor.

Potrivit directorului Serviciului 112, Liviu Oboroc, cel mai des ambulanţa este solicitată pentru cazurile de hipertensiune arterială. Al doilea motiv sunt cazurile de îmbolnăvire a copiilor, iar al treilea – durerile abdominale şi de spate. Când este solicitată poliţia, cetăţenii reclamă cel mai frecvent conflicte cu vecinii, conflicte de familie sau alte tipuri de conflicte. Pe locul al doilea sunt accidentele rutiere, iar pe locul trei – situaţiile de agresivitate în stradă sau în familie. Pompierii cel mai des sunt chemaţi la incendii de vegetaţie, incendii în fondul locativ şi în cazurile în care se cere deblocare.

Chiril Gaburici, ministrul economiei şi infrastructurii, a comunicat că Serviciul 112 va fi dezvoltat în continuare şi pe viitor, în caz de accidente rutiere, va primi în mod automat apeluri de la automobilele au încorporat dispozitivul de alertă. Sistemul va înregistra şi viteza pe care o avea automobilul înainte de accident şi localizarea exactă a vehiculului. Un alt proiect ţine de dotarea echipajelor care merg la intervenţie cu terminale mobile. Astfel, în caz de apariţie a unor urgenţe noi pe traseul pe care se află, să poată interveni.