ACTUALITATE

COVID-19: Fără premii pentru angajaţii din sistemul bugetar, în perioada pandemiei

post-img

Zilele din perioada 30 martie-3 aprilie, declarate zile de odihnă pentru angajaţii din sistemul bugetar, se includ în tabelul de evidenţă a timpului de lucru şi de calculare a salariului pentru lunile martie şi aprilie, ca zile prezente la lucru. Decizia a fost luată la Comisia Situaţii Excepţionale din 28 martie.

Potrivit aceleiaşi decizii, se suspendă, pe perioada stării de urgenţă, dreptul de acordare a premiilor unice, scrie IPN:

Totodată, decizia Comsiei vine să precizeze că săptămâna curentă nu se consideră de odihnă pentru cei care solicită acordarea sau se află în concediul de odihnă anual, inclusiv concediul de odihnă nefolosit, cu achitarea indemnizaţiei de concediu şi concediu neplătit.

Perioada respectivă nu este considerată zile de odihnă pentru cei care sunt în regim de staţionare, conform ordinului dispus de angajator, cei care vor activa la decizia angajatorului la domiciliu în scopul asigurării activităţii stringente a unităţii, cei care vor asigura activităţile de calculare a salariilor pentru luna martie, precum şi cei care vor asigura funcţionarea sistemului trezorerial.

Conducătorii unităţilor din sectorul bugetar vor avea dreptul, pe perioada stării de urgenţă, să stabilească durata concediilor anuale ale salariaţilor precum şi să recheme salariaţii din concediul anual de odihnă, cel neplătit sau cel de studii.

Conducătorii unităţilor din sectorul bugetat vor mai avea dreptul să repartizeze prin ordin sau dispoziţie timpul de muncă în cadrul săptămânii, asigurând ţinerea evidenţei timpului de muncă prestat efectiv de fiecare salariat, dar şi să atribuie angajaţilor exercitarea unor activităţi sau atribuţii de prevenire şi combatere a răspândirii infecţiei COVID-19, neindicate în funcţiile şi atribuţiile entităţii, notează IPN.