ACTUALITATE

Comisia Europeană: 200 de milioane de anunţuri legate de coronavirus, eliminate la nivel global

post-img

Circa 200 de milioane de anunţuri legate de coronavirus au fost eliminate la nivel global, iar 31 de milioane de listări au fost blocate, în urma mai multor verificări ce au rolul de a proteja consumatorii de înşelătorii online, transmite Comisia Europeana (CE).

Miercuri, Comisia Europeană şi Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor au publicat rezultatele celei de a doua examinări la nivel înalt privind înşelătoriile referitoare la coronavirus, efectuate în luna iunie, ca urmare a solicitării Comisiei de a combate produsele şi publicitatea înşelătoare asociate cu coronavirusul.

Aceasta se succedă examinării la nivel înalt a platformelor din luna mai. Printre cele 73 de verificări ale platformelor principale, o treime (23 de verificări) au evidenţiat un număr semnificativ de oferte şi reclame dubioase. Companiile deţinătoare ale platformelor au fost informate cu privire la constatările generale şi au prezentat rapoarte actualizate privind măsurile pe care le-au luat pentru a soluţiona această problemă.

Comisarul pentru justiţie, Didier Reynders, a declarat: „Marile platforme online continuă să răspundă apelului nostru de a colabora îndeaproape cu Comisia Europeană şi cu autorităţile naţionale pentru protecţia consumatorilor. Cele mai recente verificări efectuate de aceste autorităţi demonstrează că nu este momentul să lăsăm garda jos. Cooperarea dintre autorităţi şi principalii actori ai pieţelor digitale este un instrument puternic şi eficace de protejare a consumatorilor în aceste vremuri tulburi”.

Datorită acestor activităţi, Google a raportat blocarea sau eliminarea a peste 200 de milioane de anunţuri legate de coronavirus la nivel mondial în ultimele luni, iar eBay a raportat blocarea sau eliminarea a peste 31 de milioane de listări care au încălcat politicile lor privind coronavirusul. Facebook a declarat eliminarea a cel puţin 2,3 milioane de părţi de conţinut de pe Facebook şi Instagram legate de coronavirus la nivel global, 27.000 fiind eliminate în UE în luna mai.

În ultimele săptămâni, cele mai multe platforme au raportat o scădere bruscă a listărilor de produse legate de coronavirus.

De exemplu, Amazon a raportat o scădere cu 95 % a numărului săptămânal de noi listări de produse care încercau să facă afirmaţii legate de coronavirus comparativ cu media din luna martie, iar Rakuten şi Allegro au raportat tendinţe similare. Autorităţile CPC vor urmări aceste constatări şi vor lua măsuri de asigurare a respectării legislaţiei atunci când acest lucru este necesar, iar reţeaua îşi va continua activitatea cu privire la subiectele considerate a fi frauduloase.

 

Sursa: Mediafax