ACTUALITATE

Comisia Economică a Parlamentului a audiat raportul privatizării Air Moldova

Concurenţa acerbă de pe piaţa de bilete Avia, managementul defectuos, dar şi starea proastă în care se află aeronavele au determinat statul să recurgă la privatizarea companiei Air Moldova. Este explicaţia conducerii Agenţiei Proprietăţii Publice, chemată la raport în comisia parlamentară de profil. Opoziţia însă spune că aducerea Air Moldova în pragul falimentului a fost un proces intenţionat pentru ca, ulterior, compania să fie vândută pe bani mărunţi.

În lipsa unui investitor competent care să stingă datoriile şi să achiziţioneze aeronave noi, compania Air Moldova este sortită falimentului, spune şeful Agenţiei Proprietăţii Publice. Potrivit lui, de-a lungul anilor, Air Moldova a acumulat datorii de miliarde, iar de zeci de ani nu s-a investit practic deloc în înnoirea parcului de aeronave.

Deputaţii comisiei economie, buget şi finanţe din Parlament spun că de vină ar fi managementul defectuos al comapniei, care a adus instituţia în pragul falimentului.

În momentul privatizării, compania Air Moldova avea datorii de 1,2 miliarde de lei.

La începutul lunii octombrie, compania Air Moldova a fost vândută pentru 50 de milioane de lei firmei Civil Aviation Group. Compania este deţinută în proporţie de 49% de către Blue Air şi de doi cetăţeni moldoveni cu 51%.